Kometa, jer svima je potrebno da se desi

Strah sputava, bilo da se bojimo smrti, visine ili onoga što donosi budućnost. Smrt je neizbježna, pa nema nekog smisla bojati je se. Ako ste vodili zadovoljan život i ostavili ste trag vrijedan pomena, smrt vodi do besmrtnosti jer će uspomena na vas živjeti vječno. Strah od visine ili uskog prostora možete savladati, ali šta je sa strahom od povlačenja novog poteza? Šta je s tim korakom koji trebamo učiniti kako bi napredovali i pomakli se s mjesta?

Takva vrsta straha se obično javlja u vezama ili na poslovima. Zbog njega odlučimo ostati u vezama koje nas ne ispunjavaju i čine nesretnima. Zbog njega čamimo na poslu zbog kojeg smo nezadovoljni. Međutim, šta kada ste u vezi koja vas ispunjava? Kada ste pored osobe zbog koje vrijedi savladati strah od vezanja i povrjeđivanja jer vam je jasno dala do znanja koliko joj je stalo do vas i trebate poći dalje, ali ne smijete?

© 2014 – IFC Films

Dell je jedan od tih koji se plaše. To ga čini mizantropom i cinikom. Čovjekom koji ne vjeruje u ljubav. Strah ga koči u životu, ali stvari se mijenjaju u jednom od onih „previše dobrih da bi bili istiniti“ trenutaka, pravih filmskih kada na dočeku kiše kometa upozna Kimberly koja ga je netom prije toga spasila od pada pod automobil. Nešto se prelomi u njemu i Dell odjednom nije više kukavica već čovjek koji želi iskoristiti trenutak. Carpe diem.

To predstavlja uvod u neuobičajenu ljubavnu priču po imenu „Kometa“, redateljski debi Sama Esmaila čiju hrabrost pozdravljam jer je odlučio snimiti ovakav film. Svojim pitkim scenarijem i slaganjem priče po svom, uz hemiju dvoje glavnih glumaca, Justina Longa i Emmy Rossum koji naprosto dominiraju ekranom, Esmail nam donosi jednu izuzetno podcijenjenu ljubavnu dramu.

© 2014 – IFC Films

Iako nas na početku upozorava da je riječ o paralelnim univerzumima, nemojte da vas to zavara. Nema ovdje naučne fantastike mada nas Esmail pokušava zavarati pa nas tjera da se pitamo da li je to stvarno san, paralelni univerzum ili samo želje umirućeg muškarca. On to radi poigravanjem sa scenama, utapajući ih u boje stvarajući tako snolik osjećaj ili pak osjećaj nestvarnog dok zapravo, Esmail samo donosi priču o šest godina veze Della i Kimberly, birajući najzanimljivije dijelove kao što su upoznavanje, prekid, pomirenje, zamalo prosidba, novi prekid i susret prepun kajanja i žaljenja.

Ovo je priča o dvoje ljudi koji po svim mogućim kriterijima ne bi trebali funkcionirati, ali funkcioniraju. Priča o različitostima, strahovima, kajanju i žaljenju za propuštenim prilikama. Dell je taj koji je u prvom planu, on je taj koji sazrijeva nakon svega i shvaća šta je učinio zbog straha ili tačnije, šta nije učinio. Kimberly je tu samo neko ko služi građenju njegovog lika i o njoj ne saznajemo puno osim toga da trpi Della i da vjeruje kako se može promijeniti. Ona je klasični primjer žene koja vidi pokvarenog muškarca kojeg bi se dalo popraviti i voli ga iako ni sama nije sigurna zašto jer je on svojim ponašanjem i nesigurnošću čini nesretnom, ali sve ima svoje granice pa tako i njena ljubav.

Pitak scenarij, hemija glavnih likova i Esraimovo poigravanje s određenim scenama su glavne prednosti ovog filma dok mu je glavna mana što je zagrizao prevelik zalogaj pa će mu neki zamjeriti što ne traje duže, što nije više pažnje posvetio Kimberly i generalno njihovom odnosu, zašto i kako je opstao.  Neki će čak reći da pokušava da u 90 minuta filma strpa ono što je Richard Linklater stavio u tri filma svoje trilogije „Prije…“ s Ethanom Hawkeom i Julijom Delpy.

© 2014 – IFC Films

Međutim, ovdje nije riječ o tome jer ma koliko ovaj film ličio na spomenutu trilogiju Esmail se ne trudi dostići Linklatera ili ga kopirati. On donosi svoj glas i svoju viziju. Ovdje je naglasak na nesigurnom muškarcu koji je dopustio da mu izmakne žena koju je volio i koja je voljela njega. O ženi koja je naučila nešto novo, da sve što je dobro na papiru ne donosi dobar osjećaj. Ovdje je riječ o kometi koja nam uleti u život i sagori ako je ne uhvatimo. Ili pak napravi havariju, zavisi. Dell je za Kim kometa, koliko i ona za njega. Oboje su naučili drukčije lekcije. Uostalom, dovoljno je samo pratiti dijaloge i sve će vam se samo kazati. Esmail je to lijepo upakovao.

Nekada se ljudi jednostavno nađu, zaljube, ali im nije suđeno da budu, kako bi rekli u jednom drugom, sličnom filmu, „500 dana ljeta“. Ako ste ljubitelj vudialenovskih dijaloga i situacija kao što je Esmail očito te filmova poput pomenutog „500 dana ljeta“, „Kometa“ će vam itekako goditi. Možda neće biti najbolji film koji ste pogledali, ali će imati svoje mjesto u zbirci dragih filmova.

ŽANR: romansa/drama
REŽIJA: Sam Esmail
SCENARIO: Sam Esmail
ULOGE: Emmy Rossum, Justin Long
ZEMLJA: SAD
TRAJANJE: 91 minuta

Facebook Comments