Kabal, Clive Barker
Kuda idu oni osuđeni od društva? Svi oni neshvaćeni i odbačeni? Silne nakaze koje ne zadovoljavaju moralne standarde licemjernog društva? Svi oni koji se vode najteže bitke, one protiv mraka u sebi? Ako je vjerovati Cliveu Barkeru, odlaze u Midian, mjesto gdje se okupljaju čudovišta, kako ih ljudi zovu ili Noćni soj, kako oni nazivaju sebe.
U svom romanu “Cabal”, ponegdje izdat s podnaslovom “Noćni soj” Barker nam još jednom pokazuje zašto je bio i ostao neprikosnoven. Napisan poetski, svojstveno samo njemu, “Cabal” nam donosi nadrealnu, mračnu fantaziju o Booneu, Lori, Deckeru, Masci, Noćnom soju i Midianu u kojoj se prepliću erotika, horor, smrt i ljubav. Stvari koje samo Clive može spojiti na tako dobar način.
Kao i svako Barkerovo djelo, tako i “Cabal” ponire u mračnu stranu ljudske psihe, istražuje kutke u koje rijetko zalazimo. On piše o onima s margine društva, “nakazama” koje svoje živote nastavljaju tek poslije smrti kao Noćni soj. Boone, mentalni bolesnik, jedan je od njih. Duboko poremećen čovjek u potrazi za mjestom kojem pripada da bi njegovim pronalaskom otkrio svoju pravu svrhu, a u tome od sebe odguruje Lori, ženu kojoj je stalo do njega uprkos njegovom stanju. Ona u njemu vidi ono što drugi ne vide, pa čak ni on sam.
Booneova priča počinje naglo, susretom s njegovim psihologom i otkriva se dio po dio, mada nikada ne saznajemo od čega Boone doista boluje i šta su njegovi grijesi od prije, ako ih je uopće i imao. Više o njemu saznajemo iz Lorine perspektive dok razmišlja o njemu, o vođenju ljubavi s njim, o tome kako će konačno doprijeti do njega.
Ovo je priča o onome što se krije ispod naših lica, potraga za pravim ja, skrivenim pod slojevima mesa i kože; priča o požrtvovanoj ljubavi, beuzvjetnoj jer bez obzira koliko Boone mislio da je loš, Lori ga želi spasiti od njega samog. Priča je ovo o nama, našim željama i prihvatanju onoga što jesmo, o depresiji i borbi protiv iste jer ma koliko Clive ubacio horor elemenata, ovo je samo metafora za borbu s mrakom u nama i metodama koje koristimo u tome. Da li počinjemo živjeti tek kada sahranimo ono lažno ja, zakopamo masku i prihvatimo ono što jesmo, prigrlimo našu mračnu stranu ili se lažemo? Ko su veći zlotvori? Ljudi ili “nakaze”?
Barker vješto predstavlja ljude kao te koji nose zlo u sebi, što nije daleko od istine jer ne postoji veće čudovište od čovjeka. Činjenica je to dokazana više puta tokom stoljeća, nažalost. Iako mu mnogi zamjeraju nedostatak pozadinske priče o Midianu i više mitologije o njemu, kao i Noćnom soju, to nije nešto što bi trebalo ometati čitanje ovog romana. Da, doista želite pročitati više o njima, šta su, ko su, kako su zalutali tu. Ko je ili šta je dvospolni pali bog, Bafomet koji je stvorio mitski grad pod grobljem? Ali Barker nas, nažalost, zakida u tome i priča samo o Booneu i Lori dok je Noćni soj tu zanemaren i pojavljuje se u epizodnim ulogama. Naravno, Barker nije za čistunce ni za one slabog želuca jer njegovi nadrealni snovi donose slike kakve ne možete ni zamisliti, ali sve u svrhu priče.
Neki će mu zamjeriti i nedostatak pozadinske priče likova, ali on je takav pisac. Izgrađeni su sasvim dovoljno za potrebe ove priče. Njegovi likovi su satkani od emocija, želja, poriva, mraka i to je ono gdje on vlada. Zbog toga mu opraštam i poneku kičastu rečenicu, jer njemu se može.
1990. godine Barker je snimio i film po imenu Noćni soj (Nightbreed) u kojem glavne uloge tumače Craig Sheffer i David Cronenberg, ali nije bio zadovoljan krajnjim rezultatom zbog uplitanja producenata mada je 2014. konačno izdat i “Director’s Cut”. Nada za ljubitelje romana postoji jer je najavljeno snimanje serije koja neće pratiti radnju romana već će se vjerovatno baviti stanovnicima Midiana.
Za kraj mogu samo reći da je prava šteta što je Barker malo zakazao s pisanjem pa se rjeđe pojavljuje i donekle je zanemaren jer ovakav um se rađa jednom u stotinu godina, ako ne i rjeđe.
ŽANR: horor/mračna fantazija/erotika
ZEMLJA: SAD
ORIGINALNI NAZIV: Cabal
GODINA IZDAVANJA: 1988.
You must log in to post a comment.